Segítség, hullik a hajam!

Megőrjít a hajhullásom....ÚJ BLOG!

Bizonyára ti is találkoztatok már azzal, hogy a reggeli fésülködéskor vagy a hajmosásnál a megszokottnál jóval több hajszál marad a hajkefében vagy a lefolyóban.

Ez azonban nem minden esetben ad okot az ijedtségre. Tény, hogy a nem megfelelő táplálkozás, a stresszes életmód vagy éppen bizonyos betegségek első tüneteit is jelezheti a hajhullás, de nekem például ősszel mindig van egy időszak – kb. egy hónap – amikor, annak ellenére, hogy sem az étrendemen nem változtatok, sem a napi rutin nem válik kaotikusabbá, elkezd hullani a hajam.

A hajunk megérzi, amikor a nyári vitamin- és ásványi anyag fogyasztási dömping alábbhagy, és ilyenkor az egyébként dús, fényes és egészséges „koronánk” veszít szépségéből, mennyiségéből. A haj és a bőr egészségének megőrzésében az A-, B-, H- és C-vitaminok játszanak fontos szerepet, de a vitaminok mellett ne feledkezzünk meg az ásványi anyagok pótlásáról sem: a vas, a cink, a kalcium, a kén és a réz egyaránt segíti a haj elvékonyodásának, hullásának és töredezésének megelőzését, de sok más tápanyag is hozzájárulhat a haj egészségéhez.

Nézzünk először, hogy milyen tápanyagokhoz érdemes szervezetünket hozzájuttatni annak érdekében, hogy biztosítsuk hajunk szépségét!
Ha nem szeretnéd a teljes cikket elolvasni, akkor itt navigálhatsz:

Vitaminok
Ásványi anyagok
Amit még tehetsz hajad egészségéért
…és a ráadás

Vitaminok
A haj, a bőr és a köröm mutatják legelőszőr, ha a szervezetünkben valami probléma van, hiszen sokszor valamilyen betegség vagy vitaminhiány áll a hajvesztés hátterében. Ha megalapozottan kívánunk nekiállni a probléma megoldásának, akkor nem árthat egy vérvizsgálat, mellyel könnyen kideríthető, miben szenved hiányt szervezetünk.

A-vitamin
A bőr és a hajszálak fejlődésében játszik fontos szerepet. Biztosítja a megfelelő ütemű hajnövekedést, hatására a haj sima és bársonyos lesz. 
Legfontosabb A-vitamin források: tojássárgája, tengeri halak, vaj, margarin, illetve a szervezet a béta-karotint tartalmazó – leginkább narancssárga színű - zöldségekből és gyümölcsökből, mint a kaliforniai paprika, sárgarépa, spenót, sütőtök, édesburgonya, sárgabarack is képes előállítani A-vitamint. 
Az A-vitamint az alábbi termékek fogyasztásával is pótolhatod:
-    Herbária Multivitamin
-    Herbária Senior Multivitamin
-    Bánfi Haj- és Szépségvitamin étrend-kiegészítő kapszula
-    Herba Kids Multivitamin vadcseresznye ízzel és erdei gyümölcs ízzel

B-vitaminok
Erősítik és táplálják a hajat, szabályozzák a faggyútermelést, és aktiválják a hajhagyma anyagcsere-folyamatait. Segítenek a gyulladások kivédésében, egészségesen tartják a fejbőrt. 
Legfontosabb B-vitamin források: hal, lencse, tojássárgája, diófélék, teljes kiőrlésű gabonafélék, mogyoró, hüvelyesek. A napraforgómag az összes B-vitamint tartalmazza magas koncentrációban, ezért hajhullás esetén érdemes rendszeresen fogyasztani.
A B-vitamint az alábbi termékek fogyasztásával is pótolhatod:
-    Herbária Multivitamin
-    Herbária Senior Multivitamin
-    Bánfi Haj- és Szépségvitamin étrend-kiegészítő kapszula
-    Herba Kids Multivitamin vadcseresznye ízzel és erdei gyümölcs ízzel

H-vitamin (biotin)
A H-vitamin, vagy biotin a neve ellenére a B-vitamin család egyik tagja, melynek hiánya felelős az idő előtti kopaszodásért. A H-vitamin hiánya töredezetté teszi a hajat és sok esetben foltokban hulló haj tüneteit okozza, ezen kívül felgyorsítja az őszülést is. 
Legfontosabb H-vitamin források: mogyoró, mandula, tojássárgája, gomba és a diófélék.

C-vitamin
A C-vitamin antioxidánsként védi a sejteket, növeli a haj ellenálló képességét és segíti a vas felszívódását, mely a haj egyik fontos építőeleme. 
Legfontosabb C-vitamin források: citrusfélék (citrom, narancs, grépfrút), paprika, eper, kivi, csipkebogyó, káposzta, karfiol, cukkini, gesztenye
A C-vitamint az alábbi termékek fogyasztásával is pótolhatod:
-    Herbária Multivitamin
-    Herbária Senior Multivitamin
-    Bánfi Haj- és Szépségvitamin étrend-kiegészítő kapszula
-    Herba Kids Multivitamin vadcseresznye ízzel és erdei gyümölcs ízzel
-    C-vitamin + Rutin étrend-kiegészítő filmtabletta 

…és a legfontosabb ásványi anyagok:
A vitaminok mellett néhány fontos ásványi anyagra is szüksége van a szervezetednek ahhoz, hogy egészséges legyen a hajad és megfelelő legyen a hajnövekedés.

Cink
A cink az anyagcsere nélkülözhetetlen alkotója, több mint 200 féle enzim alkotója. Fontos a bőr és haj egészségének megőrzésében, hiánya esetén elvékonyodik és hullik a haj. 
Legfontosabb cink-források: hüvelyesek, zabpehely, mák, tökmag, kesudió, napraforgómag 
A cinket az alábbi termékek fogyasztásával is pótolhatod:
-    Herbária Multivitamin
-    Herbária Senior Multivitamin
-    Bánfi Haj- és Szépségvitamin étrend-kiegészítő kapszula
-    Herba Kids Multivitamin vadcseresznye ízzel és erdei gyümölcs ízzel

Jód

A jódhiány okozhat többek között hajhullást is. 

Legfontosabb jód-források: tengeri halak, himalájai kristálysó, tej, áfonya, joghurt, eper, burgonya. 

A jódot az alábbi termékek fogyasztásával is pótolhatod:
-    Herbária Multivitamin
-    Herbária Senior Multivitamin
-    Herba Kids Multivitamin vadcseresznye ízzel és erdei gyümölcs ízzel
-    Himalája Kristálysó

Esszenciális zsírsavak
Legfontosabb esszenciális zsírsav-források: A zsírosabb húsú halak, például a lazac nemcsak fehérjéket tartalmaznak, de esszenciális zsírsavakat is, melyek a hajnövekedés serkentése mellett például az agyműködéshez is szükségesek, de a szív- és érrendszer egészségének megőrzéséhez is hozzájárulhatnak. A lazacban, a makrélában, a heringben vagy a szardíniában emellett vitaminok és ásványi anyagok is vannak.
Az esszenciális zsírsavakat az alábbi termékek fogyasztásával is pótolhatod:
-    Halolaj + E-vitamin - Omega-3 zsírsavat tartalmazó étrend-kiegészítő kapszula 

Fehérjék
A jó minőségű fehérjék a szervezetünk – így a hajunk – létfontosságú „építőanyagai”, érdemes ezekből megfelelő mennyiséget fogyasztani.
Legfontosabb fehérje-források: a tojás nemcsak jó proteinforrás, de esszenciális zsírsavakat, biotint és más B-vitaminokat is tartalmaz, amelyek elősegítik a haj növekedését és csökkentik a hajhullást, ráadásul a hajszálaink erősek és egészségesek lesznek. 

Szelén
Hiánya esetén gyengül az immunrendszer, gyakorivá válnak a fertőzések, hullik, illetve lassan nő a haj. 
Legfontosabb szelén-források: brazildió, zabpehely, kesudió, teljes kiőrlésű búzakenyér, napraforgómag
A szelént az alábbi termékek fogyasztásával is pótolhatod:
-    Herba Kids Multivitamin vadcseresznye ízzel és erdei gyümölcs ízzel

Vas
A vashiány az egyik leggyakoribb oka a hajhullásnak. 
Legfontosabb vas-források: mák, szezámmag, kesudió, lencse, spenót, tojás, máj

Amit még tehetünk hajunk egészségéért…..
A haj egészségének megőrzéséhez válassz a hajtípusodnak megfelelő ápoló készítményeket. Ügyelj arra, hogy a termékek minél kevesebb mesterséges hatóanyagot tartalmazzanak, hiszen ezek külön-külön is irritálhatják a fejbőrt. Ha emellett sok készítményt használsz a hajfestéshez, hajformázáshoz, kiegyenesítéshez, akkor – az ezekben a termékekben található károsító anyagok miatt - gyakran épp ellentétes hatást érünk el: a haj eltöredezik és a fejbőr kiszárad.
Érdemes bevetni gyógysamponokat is, mivel ezek olyan anyagokat tartalmaznak, amelyek egyrészt sűrűbbnek láttatják a hajat, másrészt vitaminok, aminosavak is találhatóak bennük, amelyek egészségesebbé teszik a hajat. 
Hajproblémától függően az alábbi gyógysamponokat ajánljuk:
-    Bánfi sampon
-    Bojtorján sampon 2in1
-    Csalán sampon normál hajra
-    Csalán sampon száraz hajra
Érdemes kipróbálni a különféle gyógyhatású hajszeszeket és hajbalzsamokat is:
-    Bánfi hajszesz
-    Bánfi hajbalzsam
-    Bojtorján hajszesz
-    Csalán hajszesz
-    Csalán kondícionáló hajbalzsam

Fejbőrmasszázs
A legolcsóbb és talán legegyszerűbb módszer a hajhullás megállítására, illetve a hajdúsításra a rendszeres fejmasszázs. Száraz és nedves hajon, illetve fejbőrön is elvégezhető. Ujjbegyeiddel gyengéden, de határozottan masszírozd át a fejbőrt körkörös mozdulatokkal, hogy felélénküljön a vérkeringés. Mindennap érdemes szánni rá öt percet a látható eredményért.

Növényi olajak
Az aromaterápiában, illetve alternatív gyógyászatban használt olajakat a haj egészségének visszaállítására is érdemes használni. Az enyhe kopaszodás, hajhullás kezelésében a levendulaolaj hozhat jó eredményeket, amelyet a nagyobb siker érdekében rozmaringolajjal, illetve kakukkfűolajjal is kombinálhatunk. Fontos, hogy az első alkalom előtt végezzünk bőrtesztet az olajokkal egy kis felületen, és csak akkor használjuk ezeket, ha 24 óra eltelte után sem tapasztalunk semmiféle allergiás reakciót.
-    Wellness Levendulaolaj
-    Wellness Rozmaringolaj
-    Wellness Kakukkfűolaj

Sport és a haj 
Ezt a pici bekezdést sportolóként nem hagyhatom ki. Érdemes tudni, hogy a rendszeresen végzett testedzés nem csak a plusz kilók ellen nyújt védelmet, de hatására fokozódik a fejbőr oxigén ellátottsága is, ami serkenti a hajnövekedést.

......és a ráadás

A legjobbat tartogattam a végére, mert aki idáig eljutott, az még egy kis nasit is megérdemel hajkoronájának erősebbé tétele érdekében.
Sok értékes mikrotápanyagot tartalmaznak például az olajos magvak, így a dió, a mandula, a kesudió vagy a napraforgómag. Ráadásul ezekből elegendő kisebb mennyiség is ahhoz, hogy előnyös hatásaikat élvezhessük. A különböző magokat ehetjük az étkezések közötti csemegeként, de keverhetjük őket salátába, joghurtba, desszertekbe is.

Hajhullásra próbáld ki:

Bano Calcium-Kovaföld kapszula

Felhasznált források:
www.biobody.hu
www.impressmagazin.hu
www.webbeteg.hu
www.hazipatika.com